MaykaWorld
MaykaWorld

X-Men: Siri Animasi - Setiap Mutant Yang Pernah Muncul Di Pameran


Filem Apa Yang Dapat Dilihat?
 
xmen

Sekiranya anda peminat superhero yang tumbuh pada tahun 1990-an, anda mungkin suka X-Men: Siri Animasi , kartun uber-popular yang cuba menterjemahkan kesinambungan selama lebih dari 30 tahun menjadi potongan 22 minit. Walaupun kartun berjaya meracuni generasi peminat superhero terhadap Cyclops, kartun ini juga memperkenalkan peminat kepada puluhan mutan dari setiap sudut Marvel Universe. Kami telah menyusun senarai setiap bintang tamu mutan yang muncul di rancangan itu. Senarai ini tidak termasuk pasukan inti X-Men (termasuk Morph, yang merupakan teman dan musuh dalam rancangan itu) atau penjahat utama mereka Magneto, Apocalypse dan Mister Sinister, tetapi setiap mutan lain, tetapi setiap mutan lain yang datang atau mempunyai penampilan tetamu termasuk:

X-Faktor

xfaktor

Dalam 'Cold Comfort', Iceman mengesan bekas kekasihnya Polaris ke sebuah kompleks pemerintah yang bertugas sebagai markas kepada X-Factor. Pasukan itu, berdasarkan versi X-Factor yang ditaja oleh kerajaan dari tahun 1990-an, terdiri daripada Forge, Havok, Polaris, Strong Guy, Wolfsbane, Quicksilver, Multiple Man. Ketika X-Men tiba mencari Iceman (dan Jubilee, yang telah mengikutinya), Forge mengirim X-Factor untuk menyerang X-Men sebagai latihan. Pertarungan berakhir dengan keputusan seri, dan Iceman dan X-Men pergi ketika Polaris menjelaskan bahawa dia jatuh cinta dengan Havok.


Beberapa anggota X-Factor membuat penampilan lain di X-Men: Siri Animasi , yang diliputi dalam slaid berikutnya. Namun, Havok tidak pernah membuat penampilan kedua, walaupun banyak yang mengisyaratkan bahawa dia adalah saudara lelaki Cyclops. Kilas balik menunjukkan Havok sebagai seorang kanak-kanak, tetapi Cyclops tidak pernah mengetahui bahawa abangnya masih hidup.

Menjalin

menjalin

Selain memimpin X-Factor, Forge membuat beberapa penampilan dalam versi ganti masa depan. Dalam dua niaga hadapan yang terpisah, Forge menghantar Bishop ke masa lalu untuk menghentikan semacam malapetaka pada masa sekarang. One Forge menghantar Bishop kembali pada waktunya untuk menghentikan Mystique membunuh Senator Kelly, sementara Forge yang lain mengirim Bishop untuk mencegah Apocalypse melepaskan virus yang mensasarkan manusia. Versi gantian KETIGA Forge menghantar Bishop, Wolverine dan Storm dari garis masa Age of Apocalypse-esque ke masa lalu untuk menghentikan Trevor Fitzroy daripada membunuh Charles Xavier.

Quicksilver dan Scarlet Witch

pemecah pantas

Quicksilver dan adiknya Scarlet Witch sama-sama muncul dalam episod 'Family Ties', ketika mereka mengetahui bahawa mereka sebenarnya adalah anak-anak Magneto. Setelah menemui kebenaran, si kembar memutuskan untuk membunuh Magneto, tetapi rancangan mereka digagalkan ketika Evolusi Tinggi memutuskan untuk menangkap semua mutan di sekitarnya (termasuk Wolverine) untuk digunakan untuk eksperimennya yang melibatkan evolusi. Dalam kemelut dan kekacauan berikutnya, Wolverine berubah menjadi serigala raksasa, memotong beberapa kacukan kambing / manusia, dan kemudian kembali ke keadaan manusia yang kurang berbulu oleh Beast dan Xavier.


Polaris

polaris

Sekutu lama X-Men, Polaris muncul dalam 'Cold Comfort' sebagai bekas X-Man yang keluar dari pasukan bersama dengan Iceman setelah dia hampir meninggal semasa misi. Namun, persaraan tidak sesuai dengan Polaris, dan dia meninggalkan Iceman untuk bergabung dengan X-Factor. Iceman kemudian merekrut X-Men untuk mengesan Polaris, yang menyebabkan Polaris berpisah dengan Iceman sekali dan selamanya sehingga dia dapat bersama teman lelakinya yang baru Havok. Polaris juga muncul dalam 'Phalanx Covenant' untuk membantu pasukan mutan ragtag melawan Phalanx. Dia bertarung bersama ayahnya, Magneto, walaupun tidak disebutkan ikatan kekeluargaan mereka (mungkin kerana itu belum pernah disahkan dalam komik.)

Uskup

uskup

Bishop adalah watak utama dalam X-Men: Siri Animasi sebagai pengembara masa yang selalu berusaha pada masa lalu untuk mengubah masa depan. Dia pertama kali muncul untuk menghentikan pembunuhan Senator Kelly dalam versi rancangan itu Hari Masa Depan Masa Depan , dan kemudian kembali ketika dia mengetahui bahawa masa depannya kini dilanda virus yang ditularkan oleh Apocalypse. Dia juga membantu Storm dan Wolverine kembali pada masa yang lalu untuk menghentikan Trevor Fitzroy daripada membunuh Profesor X pada tahun 1950-an (sehingga menyebabkan garis masa pengganti Zaman Apocalypse-esque). Akhirnya, Cable merekrutnya untuk menghentikan Apocalypse daripada menggunakan Axis of Time untuk merosakkan aliran masa. Pada asasnya, jika terdapat sedikit perjalanan waktu dalam pertunjukan, anda boleh yakin Bishop dan senapang besarnya tiba-tiba tersandung dari portal waktu.


Saudara perempuan Uskup Shard juga membuat beberapa penampilan di acara itu sebagai salah satu rakan dan sekutu di masa depan.

tarikh dan masa sejarah tontonan netflix

Kabel

kabel

X-Men: Siri Animasi pengembara masa lain, Cable membuat banyak penampilan dalam peranan yang sangat berbeza. Pada musim pertama, Cable muncul sebagai tentara bayaran serigala tunggal yang membantu menjatuhkan pemerintahan Genosha yang menindas dan memperbudak mutan. Namun, dia muncul di musim-musim kemudian sebagai pemimpin perlawanan di masa depan memerangi Apocalypse, lengkap dengan lengan cybernetic baru. Ketika masa depan Cable terhapus kerana Bishop mencegah Apocalypse melepaskan virus anti-manusia, dia melakukan perjalanan kembali untuk menghentikan Bishop (dan X-Men) dan memulihkan masa depan. Akhirnya, Cable dan Bishop berkompromi dengan menjangkiti Wolverine dengan virus, yang pada gilirannya mencipta antibodi yang entah bagaimana menstabilkan perlumbaan mutan di masa depan. Kemudian, Cable mengumpulkan sekumpulan mutan untuk menghentikan Apocalypse daripada mengambil Axis of Time, yang akan memberikan kawalan mutasi pada aliran masa mutan.

Kartun itu memberi beberapa petunjuk bahawa Cable adalah Cyclops dan anak lelaki Jean Grey, tetapi tidak pernah menyatakan fakta itu secara terang-terangan. Saya rasa beberapa jalan cerita terlalu rumit X-Men: Siri Animasi .


X-Terminator

xterminator

Versi X-Terminators muncul dalam episod 'No Mutant is a Island' sebagai anak yatim di bawah kawalan telepati Purple Man. Cyclops, yang mengunjungi rumah anak yatimnya kerana dia adalah orang yang paling menyedihkan, telah mengetahui manipulasi tersebut dan membebaskan anak-anak yatim itu sebelum Killgrave dapat menggunakannya sebagai bidak bagi tawarannya menjadi gabenor. Anak-anak yatim yang ditunjukkan termasuk Rusty Collins, Boom Boom, Skids, Rictor dan Whiz Kid.

Dalam komik itu, Cyclops dan pasukan X-Factor asalnya muncul sebagai mutan memburu 'X-Terminators' untuk mencari dan melatih mutan dalam bahaya. Mutan yang lebih muda ini menggunakan nama X-Terminators semasa membantu New Mutants selama ini Neraka . Beberapa X-Terminators kemudian menyertai pelbagai pasukan X-Men. Boom Boom menjadi ahli X-Force, Rictor bergabung dengan X-Factor, sementara Skids menjadi ejen SHIELD.

Banshee

banshee

Setelah X-Men membantunya melepaskan diri dari organisasi Factor Three yang jahat, Banshee menjadi sekutu yang setia dan kadang-kadang menjadi anggota X-Men. Walaupun sebahagian besar sejarahnya dengan X-Men tidak disebut dalam X-Men: Siri Animasi , Banshee masih memainkan peranan penting dalam beberapa episod. Pertama kali muncul sebagai teman lelaki Moira MacTaggart, Banshee pertama kali membantu X-Men menyelamatkan puteri Shi'ar Lilandra dari saudaranya Black Tom Cassidy. Beberapa musim kemudian, dia kemudian membantu X-Men berurusan dengan Proteus, putra teman wanitanya yang berperang, semasa mutan mengamuk di seluruh Scotland. Banshee juga merupakan bagian dari tim mutan ragtag yang berperang melawan Phalanx.

Colossus

colossus

Colossus adalah salah satu daripada X-Men: Siri Animasi Bintang tetamu pertama, muncul dalam 'The Unstoppable Juggernaut'. Setelah X-Mansion dihancurkan oleh mutan yang tidak dikenali, X-Men menemui Colossus di dekatnya dan cuba memukulnya, kerana dia adalah seorang lelaki yang berotot dan jelas dia mesti menjadi pelakunya. Namun, Wolverine menyedari bahawa Colossus tidak berbau seperti tukang rumah, tetapi Colossus tetap ditangkap oleh polis. X-Men kemudian melepaskan Colossus dari penjara dan mengetahui bahawa Juggernaut, saudara tiri Xavier, sebenarnya orang jahat di sebalik serangan itu. Colossus membantu X-Men mengalahkan Juggernaut, tetapi menolak tawaran untuk menyertai pasukan.

Kemudian, Colossus kembali ke X-Men untuk membantu memerangi Omega Red, yang berusaha mereformasi Kesatuan Soviet di bawah pemerintahannya. Menjadi orang Amerika yang berdarah merah, X-Men bersetuju untuk membantu dan menghapuskan komunisme sekali dan untuk semua!

Ahli silap mata

illyana

Magik versi kanak-kanak muncul dua kali masuk X-Men: Siri Animasi , sekali sebagai penawan Omega Red dan sebagai calon bakal virus virus yang terduga mencurigakan serupa dengan Legacy Virus. Sayangnya, pertunjukan itu tidak pernah menunjukkan Magik menggunakan kekuatan teleportasinya, dan juga tidak menyebutnya menjadi penguasa neraka, tumbuh sepasang kaki kambing, dan kehilangan jiwanya sendiri dalam proses itu. Seperti yang disebutkan kemudian dalam tayangan slaid, api neraka nampaknya menjadi garis X-Men: Siri Animasi tidak mahu menyeberang.

Penjelajah malam

penjelajah malam

Nightcrawler membuat dua penampilan utama di X-Men: Siri Animasi dan mempunyai salah satu cameo pelik dalam rancangan itu. Nightcrawler pertama kali muncul sebagai seorang bhikkhu tertutup yang tinggal di Switzerland yang diserang oleh massa anti-mutan. Nasib baik, X-Men sedang bermain ski di sebuah resort berhampiran dan mampir untuk menolong rakan mereka yang baru kabur. Kemudian, Nightcrawler dan X-Men mendapati bahawa Mystique adalah ibu Nightcrawler, dan dia menolong puteranya yang lain Graydon Creed dan kumpulan neo-Nazi anti-mutan kumpulan Friends of Humanity untuk beberapa sebab.

Nightcrawler juga menjadikan cameo dalam 'The Steel and the Lotus' sebagai keperibadian hati nurani Wolverine. Yang pelik, kerana semua orang tahu bahawa Wolverine tidak mempunyai hati nurani. Wolverine bertindak balas dan mengurangkan halusinasi Nightcrawler, yang sekali lagi merupakan perkara yang benar-benar rasional untuk dilakukan.

Malaikat

malaikat

Angel / Archangel adalah bintang tetamu berulang yang lain X-Men: Siri Animasi , muncul sebanyak enam kali. Pertunjukan ini menjadikan Angel sebagai salah satu daripada lima X-Men yang asli, tetapi dia keluar dari tim untuk mencari penawar untuk keadaan mutannya. Dia menemui doktor yang berjanji untuk melepaskan sayapnya, tetapi dia sebenarnya Mystique yang menyamar, mencari mutan untuk melayani Apocalypse. Mystique menculik Angel dan mengubahnya menjadi Archangel, salah satu dari Four Horsemen Apocalypse. Ketika X-Men membebaskannya dari pencucian otaknya, dia menghabiskan beberapa episod memburu kiamat untuk membalas dendam. Dia membuat satu penampilan terakhir di musim terakhir pertunjukan untuk membantu Cable dan X-Men menghentikan Apocalypse dari rancangan megahnya untuk mengawal keseluruhan aliran masa. Semasa pengembaraan itu, dia menangkap Psylocke (salah seorang teman wanitanya dalam komik) yang cuba menerobos istana leluhurnya.

Psylocke

psylocke

Psylocke muncul dalam episod 'The Promise of Apocalypse' sebagai pencuri ninja yang menargetkan istana Archangel (ya, dia memiliki istana) kerana dia tidak menghabiskan kekayaannya untuk mempromosikan penyebab mutan. Ketika dia melawan Archangel dan X-Men, Apocalypse mengirim Sabretooth, Magneto dan Mystique untuk menculik Psylocke, kerana dia memerlukan psikik untuk rencananya untuk MENGAWAL SEMUA WAKTU. Walaupun Psylocke menghabiskan sebahagian besar cerita terperangkap dalam tiub, dia menggunakan pisau psikiknya di Sabretooth, yang cukup keren. Dia juga menyebut abangnya Kapten Britain, walaupun di X-Men: Siri Animasi alam semesta, dia sepertinya semacam pejuang kebebasan mutan.

Bintang gelap

bintang gelap

Darkstar muncul dalam episod 'Red Dawn' sebagai sebahagian daripada kumpulan yang berusaha untuk menubuhkan semula Kesatuan Soviet. Ketika kumpulan itu membebaskan Omega Red dan dia mula menculik dan membunuh orang, dia berpaling dan membantu X-Men mengurungnya untuk kali kedua. Darkstar semestinya merupakan salah satu komik yang paling tidak jelas X-Men: Siri Animasi

Maverick

maverick

Sejarah Wolverine dengan projek Senjata X adalah kemarahan pada tahun 90-an, yang mungkin menjelaskan mengapa Maverick terus muncul X-Men: Siri Animasi . Setelah sering muncul dalam kilas balik Wolverine dan kenangan yang ditindas tanpa konteks yang sebenarnya, Maverick akhirnya muncul dalam episod 'Senjata X, Lies dan Pita Video', ketika dia, Wolverine dan anggota Pasukan X yang lain menemui kebenaran mereka mempunyai banyak kenangan palsu bergelora di otak mereka. Dalam komik itu, Maverick menghabiskan beberapa tahun sebagai tentera upahan lepas sebelum bergabung semula dengan projek Senjata X setelah dijangkiti Virus Legasi. Sebagai pertukaran untuk penawar, Maverick bersetuju untuk menjadi Agen Zero, mutan yang diperkuat yang dirancang khusus untuk membunuh Wolverine.

Jangka panjang

jangka panjang

Longshot membuat dua penampilan di X-Men: Siri Animasi , kedua-duanya melibatkan Mojo dan Mojoverse. Dalam episod pertama, Longshot membantu X-Men melepaskan diri dari Mojoverse setelah Mojo menangkap mereka untuk meningkatkan penilaian untuk jaringannya yang gagal. Perlu juga diperhatikan bahawa Longshot membebaskan X-Men hanya kerana dia tidak mahu X-Men menjatuhkannya sebagai bintang teratas Mojo. Pada episod kedua, Longshot tiba di Bumi cuba melarikan diri dari Mojoverse. Jubli mendapat perasaan tidak senang padanya, jadi dia memutuskan untuk kembali ke dimensi rumahnya untuk 'memimpin pemberontakan' AKA menjauhkan diri dari gadis remaja yang secara praktiknya berusaha untuk melonjaknya. Longshot juga membuat penampilan cameo dalam salah satu impian Jubilee, yang terdengar jauh lebih murni tanpa konteks.

hari penyangak adegan masa lalu masa depan

Bola meriam

bola meriam

Cannonball membuat dua penampilan dalam X-Men: Siri Animasi , kebetulan saling bertentangan. Dia pertama kali muncul dalam episod pertama 'Night of the Sentinels' di layar televisyen, menggunakan kekuatannya dan mengenakan kostum superhero tradisionalnya. Beberapa tahun kemudian, dia muncul dalam 'Agenda Tersembunyi' sebagai mutan yang tidak terlatih yang masih berusaha belajar bagaimana menggunakan kekuatannya. X-Men dan organisasi pemerintah yang jahat bertempur untuk merekrut Cannonball ke dalam barisannya, sementara kampung halamannya di Hicksville, Kentucky ingin melancarkan Cannonball kerana menyelamatkan beberapa pelombong arang batu.

Warlock

penyerang perang

Walaupun dia tidak pernah bertemu dengan rekan setim New Mutant, Warlock memiliki penampilan yang menonjol dalam episod 'Phalanx Covenant' dua bahagian. Warlock dan pasangan hidupnya cuba melarikan diri dari perlumbaan Phalanx yang jahat, tetapi perlumbaan asing tekno-organik mengikuti mereka ke Bumi dan segera berusaha untuk mengambil alih planet ini. Setelah Phalanx dengan cepat mengasimilasi X-Men dan teman hidupnya, Warlock merekrut sejumlah mutan yang merangkumi Amelia Voght, Beast, Forge dan Mister Sinister untuk mengusir makhluk asing (yang dipimpin oleh Cameron Hodge) dari planet ini. Malangnya, versi kartun 'Phalanx Covenant' tidak berakhir dengan Emma Frost dan Banshee membentuk pasukan Generation X. Tidak ada Mutants Baru, tidak ada Generasi X, sepertinya X-Men: Siri Animasi membenci pasukan mutan remaja.

Iceman

orang es

Sebagai salah satu daripada lima X-Men yang asli, Iceman muncul dalam banyak kilas balik bersama dengan Cyclops, Jean Gray, Beast dan Angel. Seperti yang kami sebutkan sebelumnya, dia tampil menonjol dalam episod 'Cold Comfort' sebagai penguntit. Semasa episod, keluar bahawa dia keluar dari pasukan setelah Polaris hampir mati dalam misi, tetapi dia putus dengannya dan dia ingin tahu di mana dia menghilang. Dia akhirnya meyakinkan X-Men untuk membantunya mengejar Polaris dan kemudian melawan teman lelakinya yang baru Havok. Cukup peliknya, Iceman digambarkan sebagai sedikit hothead, dan bertentangan dengan Cyclops, mungkin kerana Iceman mengingatkannya banyak pasukan hothead Wolverine.

Penggila

penggila

Penampilan pertama Dazzler pada X-Men: Siri Animasi adalah sebagai artis solek untuk Longshot, beau lama dalam komik. Dia mempunyai peranan yang lebih besar dalam 'The Phoenix Saga' ketika Hellfire Club cuba menculiknya setelah dia tampil di sebuah kelab, tetapi Cyclops menyelamatkannya. Dia dan Cyclops kemudian merasa nyaman satu sama lain, dan Dazzler akhirnya mencium Cyclops tepat di hadapan Jean Gray, yang berada di tengah-tengah dicuci otak oleh Mastermind. Sebenarnya, ciuman itulah yang akhirnya mengubah Jean Gray menjadi Dark Phoenix, jadi ... kerja bagus, Dazzler. Anda hampir menghancurkan alam semesta!

Fabian Cortez

kortez

Fabian Cortez muncul sebagai pemimpin Acolytes, sekumpulan mutan yang secara fanatik mengikuti Magneto dan prinsipnya. Namun, Cortez mengkhianati Magneto dan menjebak X-Men untuk kematiannya yang sepatutnya, yang menyebabkan pertengkaran antara kedua pasukan. Magneto kemudian kembali dan memenjarakan Cortez, tetapi dia dibebaskan oleh Apocalypse dan Deathbird. Cortez memulakan pemujaan untuk menghormati Apocalypse dan berusaha mencari badan baru untuk Apocalypse, tetapi Apocalypse akhirnya memilikinya sebagai gantinya. Sementara Cortez adalah salah satu penjahat yang lebih jahat yang ditunjukkan X-Men: Siri Animasi , dia menyeksa Gambit sebentar, jadi lelaki itu tidak semuanya buruk.

pokemon go blue cincin di sekeliling kawan

The Acolytes

voght

Acolytes Magneto yang lain termasuk Joanna Cargill, Unuscione, Chrome, Marco Delgado, Burner, dan Amelia Voght. Anehnya, Voght memainkan peranan penting dalam beberapa episod sebagai bekas kekasih Charles Xavier yang berpisah dengannya ketika dia memulakan X-Men. Dia menjadi ahli Acolytes, tetapi membantu X-Men menemui kebenaran di sebalik kematian Magneto yang seharusnya. Setelah berhenti dari Acolytes, dia pindah ke Pulau Muir untuk bekerja di samping Moira MacTaggart (salah satu bekas kekasih Xavier) dan membantu menghentikan Phalanx ketika perlumbaan asing hampir memakan pulau itu.

The Morlocks

kekacauan

The Morlocks muncul dalam beberapa episod, termasuk penyesuaian dari arka dua bahagian klasik yang pertama kali memperkenalkan Morlocks ke pengetahuan X-Men. Dalam siri ini, Callisto menculik Cyclops (bukan Angel dalam komik) yang bermaksud menjadikannya suaminya, tetapi Storm memperjuangkannya untuk menjadi pemimpin Morlocks. X-Men kemudian menyelamatkan Morlock dari Reavers, dan Wolverine memberi Leech infus darah untuk membantu menyembuhkan penyakit jahat yang ditumpangnya pada malam Krismas.

Selain Callisto dan Leech, Morlocks lain yang muncul termasuk Erg, Masque, Sunder, Plague, Annalee, Ape, Scaleface, Tommy, Tar Baby, Mole, Glowworm dan Caliban. Caliban juga muncul sebagai anggota Apocalypse`s Hounds, meniru transformasinya menjadi salah satu Kuda Apokalypse dalam komik.

Raja Bayangan

raja bayangan

The Shadow King muncul sebagai penjahat dalam dua episod X-Men: Siri Animasi dengan hubungan dengan masa lalu Storm dan Xavier. Sebagai penjahat yang tinggal di Mesir, Raja Bayangan menggunakan kanak-kanak seperti Badai muda untuk menjalankan kegiatan haramnya. Xavier membebaskan Storm dan memaksa Shadow King untuk meninggalkan tubuhnya, tetapi dia kembali dalam bentuk astral yang mengerikan untuk membalas dendam terhadap pasangan itu. The Shadow King pertama kali mengejar Storm dengan memiliki 'putra rohnya' dan kemudian berusaha untuk memiliki Xavier ketika dia mengalami gegar otak.

Omega Merah

omegared

Omega Red pertama kali muncul di 'Red Dawn' sebagai bekas koperasi Soviet yang memimpin usaha untuk mereformasi Kesatuan Soviet dalam rampasan kuasa. Dia dikalahkan oleh X-Men dan Wolverine (yang pernah memeranginya sebelum ini semasa menggunakan program Senjata X). Dia kemudian mencuba mengalahkan Amerika Syarikat dengan menggunakan kapal selam Rusia yang dicuri, tetapi sekali lagi dihentikan oleh Wolverine dan Storm, yang meninggalkannya di dasar lautan untuk mati. Walaupun kartun tidak mempunyai masalah untuk memainkan fanatik Soviet Omega Red, ia sedikit menyederhanakan kekuatan Omega Red. Pertunjukan itu mengekalkan kemampuan tentakel dan kekuatan nyawa Omega Red, tetapi menghilangkan spora kematian yang dapat dikeluarkannya sesuka hati.

Trevor Fitzroy

fitzroy

Trevor Fitzroy muncul sebagai pembunuh masa yang bekerja untuk Master Mould yang membunuh Xavier pada tahun 1950-an, sehingga mewujudkan garis masa pengganti Age of Apocalypse-esque. Ketika dia mendapat tahu bahawa Master Mold juga merancang untuk membunuhnya, dia membalikkan arah dan menolong Wolverine, Storm dan Bishop yang melakukan perjalanan waktu menghentikan dirinya yang lebih muda daripada melakukan pembunuhan itu. Sama seperti Omega Red, pertunjukan ini mengurangkan kemampuan menguras tenaga Fitzroy. Dalam komik itu, Fitzroy meninggalkan korbannya sebagai sekam yang tidak bernyawa, tetapi versi kartun Fitzroy hanya mengalahkan mangsa ketika menggunakan kekuatannya.

Bulatan Dalam

api neraka

Sejak X-Men: Siri Animasi adalah kartun kanak-kanak yang dibuat pada tahun 1990-an, mereka menghadapi masalah menggunakan Hellfire Club, kerana kehadiran 'Hell' atas nama mereka. Oleh itu, Hellfire Club menjadi 'Inner Circle', yang terdiri daripada Sebastian Shaw, Jason Wyngarde, Emma Frost, Donald Pierce, dan Harry Leland. Walaupun pertunjukan itu mempunyai masalah dengan kata 'Neraka', tidak ada masalah untuk menjaga Emma Frost dalam pakaiannya yang terinspirasi dari pakaian dalam. Inner Circle cuba mencuci otak Jean Gray, tetapi mereka hanya berjaya mengubahnya menjadi Dark Phoenix. Pencucian otak yang gagal meninggalkan Wyngarde catatonik, dan Wolverine membunuh Leland untuk tindakan yang baik, yang mungkin merupakan satu ketika X-Men membunuh seseorang dalam rancangan itu.

Deadpool

jalan mati

Deadpool tidak pernah muncul X-Men: Siri Animasi , tetapi dia muncul dalam kilas balik yang terkait dengan sejarah Wolverine dengan program Senjata X. Kedua-dua Morph dan versi jahat Charles Xavier kemudian menggunakan gambar Deadpool untuk mengejek Wolverine mengenai kenangannya yang retak. Walaupun Deadpool tidak membuat gurauan atau menunjukkan keperibadian, ingat bahawa kartun itu dibuat sebelum Deadpool diubah dari pembunuh 90-an generik menjadi tembok keempat, pecah tembok keempat Merc with a Mouth yang kita semua kenal dan sayangi hari ini.

Pelbagai Penjahat

anak-anak bayangan

Beberapa penjahat mutan lain muncul dalam satu episod X-Men: Siri Animasi , biasanya menetas beberapa plot yang perlu dihentikan oleh X-Men. Black Tom Cassidy cuba menculik Lilandra untuk Eric the Red, tetapi dihentikan oleh sepupunya Banshee (dan yang lain dari X-Men). The Purple Man cuba mencuci otak beberapa anak yatim mutan untuk menjadi ahli politik sebagai sebahagian daripada rancangan jangka panjang untuk menggulingkan pemerintah, tetapi dia dihentikan oleh Cyclops. Proteus (anak lelaki realiti Moira MacTaggert) ingin berjumpa dengan ayahnya yang dilahirkan dan dicemuh ketika ayahnya ternyata tersentak, tetapi Profesor X menenangkannya dengan bercakap dengannya.

The Nasty Boys juga muncul dalam beberapa episod X-Men: Siri Animasi sebagai penjahat dan operasi Mister Sinister. Versi pasukan itu terdiri daripada Gorgeous George, Hairbag, Ruckus dan Slab.

Cyclops juga memerangi kumpulan supremasi mutan yang disebut 'The Children of the Shadow', yang merangkumi Solarr dan Toad dan sekumpulan mutan lain yang tidak disebutkan namanya.

Semua Watak Latar Belakang Lain

rawak

Hampir setiap mutan lain daripada yang ada sebelum tahun 1996 juga muncul di X-Men: Siri Animasi , biasanya sebagai watak latar yang tidak bercakap. Sunfire, Domino, Feral, Rictor, Warpath, Random, Arclight, Blockbuster, Stryfe, Typhoid Mary, Senyaka, Forearm, Reaper, Strobe, Ape, Mole, Slither, Copycat, dan Tusk semuanya muncul dalam pemandangan orang ramai atau penampilan cameo dalam pelbagai titik siri ini.