MaykaWorld
MaykaWorld

'The Seven Deadly Dins' Mengungkapkan Identiti Sejati Gowther


Filem Apa Yang Dapat Dilihat?
 
'The Seven Deadly Dins' Mengungkapkan Identiti Sejati Gowther

Masih banyak misteri yang mana Tujuh Dosa Maut masih belum dapat diatasi, tetapi animenya hanya menjawab satu. Sekiranya anda ingin tahu bagaimana Gowther hidup selepas peristiwa musim pertama, maka anda tidak perlu bertanya-tanya lagi.

Ternyata kesatria itu bukan yang digelar peminat sebagai manusia. Kejutan?


Dalam episod terbaru dari Tujuh Dosa Maut , anime mengungkap kebenaran mengenai masa lalu wira. Acara itu berlaku tidak lama setelah Gowther membuat salah seorang rakannya agak marah. Diane berhadapan dengan Gowther setelah pejuang itu menghapus ingatan Zeal dan mengubah Guila untuk membuatnya mencintainya. Diane, yang mengetahui satu atau dua perkara mengenai kenangan yang berubah, menyerang Gowther atas tindakannya yang tidak dapat dimaafkan.

Oleh itu, Merlin melangkah masuk dan menerangkan mengapa Gowther melakukan apa yang dia lakukan.

Menurut kanon, Gowther pada mulanya adalah anak patung yang tidak bernyawa yang telah dihidupkan oleh penyihir hebat berabad-abad yang lalu. Penyihir, yang juga dikenali oleh pembaca manga sebagai Gowther, membuat boneka itu untuk memberikan dirinya sebuah badan di Bumi. Penciptanya adalah iblis kuat yang dipenjarakan di dunianya sendiri, dan bentuk boneka Gowther dibuat untuk memberi kebebasan Gowther yang sebenarnya. Boneka itu terus bergabung dengan Sepuluh Perintah Klan Iblis, tetapi dia berpisah dari pasukan itu ribuan tahun yang lalu. Perpisahan itu menyebabkan Gowther kehilangan semua ingatannya bersama emosinya.


Diane tidak tahan melihat apa yang dilakukan Gowther kepada Guila, tetapi nampaknya Tujuh Dosa Maut benar-benar tidak mendapat berat tindakannya. Bagi Gowther, merusak kenangan bukanlah masalah besar, dan dia tidak dapat melihat mengapa tindakan itu boleh mengganggu emosi seseorang kerana dia tidak mempunyai perasaan sendiri. Dia menyedari tindakannya tidak sesuai ketika Melodias menghadapinya, dan Gowther mengingatkan kembali adik-beradik mereka. Namun, itu tidak menghentikan Tujuh Dosa yang mematikan daripada meletakkan Jimat Perdamaian di Gowther untuk membuatnya tetap dalam keadaan terkawal.

Bagi mereka yang tidak dikenali Tujuh Dosa Maut , siri ini diciptakan oleh Nakaba Suzuki. Ini mengikuti kisah Elizabeth, puteri ketiga kerajaan yang telah diambil alih oleh Ksatria Suci setelah melakukan kudeta. Dia pergi mencari The Seven Deadly Sins, sekelompok ksatria yang telah mempertahankan kerajaan sepuluh tahun yang lalu yang telah bubar setelah mereka disalahkan karena bersekongkol melawan kerajaan. Walaupun para Ksatria Suci mengatakan Tujuh Dosa telah dibunuh, Elizabeth akhirnya bertemu dengan pemimpin mereka Meliodas.


Adakah anda terkejut dengan asal usul Gowther? Hit saya di Twitter @ MeganPetersCB untuk memberitahu saya dan membincangkan semua perkara komik, k-pop, dan anime!