MaykaWorld
MaykaWorld

Star Wars: Inilah Makna Rahsia Nama Karakter Benicio Del Toro


Filem Apa Yang Dapat Dilihat?
 
Star Wars Last Jedi Benicio Del Toro DJ Nama Makna Dijelaskan

Amaran: Artikel ini Mengandungi SPOILER UTAMA!

ash vs evil dead on hulu

Star Wars: Jedi Terakhir memperkenalkan beberapa watak baru untuk Star Wars pengetahuan, dan salah satu yang paling penting dalam cerita ini tidak lain adalah 'DJ' (alias), pemecah kod yang dimainkan oleh Benicio Del Toro. DJ melintasi jalan dengan Finn dan Rose, sementara dua pejuang Perlawanan itu dengan pantas mencari di resort Kasino di Canto Bight untuk pemecah kod yang dapat meretas keamanan di 'Supremacy,' unggulan Ketiga Pemimpin Tertinggi Snoke.


Seluruh tema tematik DJ ada kaitan dengan penggodam sinis yang cuba disampaikan kepada Finn bahawa dalam perang, konsep seperti 'baik' dan 'buruk' adalah bodoh untuk melekat pada yang seperti pemeliharaan diri dan keuntungan. Dengan pemikiran itu, masuk akal bahawa makna tersembunyi yang sebenarnya di sebalik nama 'DJ' hanya mengukuhkan tema wataknya.

Menurut yang Star Wars: Kamus Visual Jedi Terakhir (melalui CBR ), Watak Del Toro menggunakan alias 'DJ' sebagai akronim untuk frasa 'Don't Join.' Dia sebenarnya mempunyai moto yang dicap di piring timah di topinya, untuk memperkuat pandangan dunianya bahawa kekuatan berperang besar The Resistance dan First Order keduanya cacat, dan tidak layak untuk dedikasi dan semangatnya.

Sebagai petikan dari buku ini menerangkan:


& ldquo; Dia berpendapat penyebab yang lebih besar adalah untuk orang bodoh, kerana masyarakat hanyalah sebuah mesin yang berusaha mengubah semua orang menjadi roda gigi. Perintah Pertama, Penentangan, atau Republik Baru - tidak kira di mana pada spektrum penyebabnya mungkin berbohong; akhirnya semua adalah penggiling daging yang mengunyah pengikut mereka dengan minat yang sama . & rdquo;

Khutbah DJ kepada Finn bahawa 'semuanya hanya mesin' datang pada waktu yang sangat besar Jedi Terakhir , ketika Finn, Rey, dan Poe semua menghadapi saat-saat kebenaran, dengan kegelapan menimpa mereka. Pada akhirnya, filem ini nampaknya menyukai harapan mesej dan pemberontakan terhadap pandangan oportunis sinis DJ, tetapi akan ada banyak peminat yang ingin melihat lebih banyak 'DJ' di masa depan.


Star Wars: Jedi Terakhir kini di pawagam.